Pierwszy trening na siłowni to nie lada wyzwanie. Stres, niepewność i poczucie, że wszyscy na Ciebie patrzą potrafią przytłoczyć niejedną osobę na tyle, że na następną wizytę w tym miejscu się już ona nie zdecyduje. Co zatem zrobić, aby się nie zrazić? Jak ćwiczyć na siłowni? Jak powinien wyglądać trening na siłowni, gdy dopiero zaczynamy? Poniżej postaramy się podpowiedzieć Ci co zrobić, aby Twój pierwszy trening był zarówno przyjemny, jak i efektowny.

Musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć

Zanim wybierzesz się na siłownię powinieneś dokładnie zastanowić się nad tym jaki właściwie efekt Cię interesuje. Pójście dla samego pójścia bez wątpienia skończy się na maksymalnie kilku wizytach. Aby tego uniknąć, postaw sobie konkretny cel, ale nie przesadzaj z nim za bardzo – zbyt wysoko zawieszona poprzeczka potrafi naprawdę szybko demotywować. Pamiętaj – nie od razu Rzym zbudowano.

Chcesz schudnąć? Nie stawiaj sobie od razu za cel 30 kilogramów, gdyż osiągnięcie takiego efektu wymaga długich miesięcy ciężkiej pracy, a po drodze – nawet jeśli będzie Ci dobrze szło – szybko zrezygnujesz. Spróbuj zacząć od kilku kilogramów, a zobaczysz, że realizacja celu szybko zmotywuje Cię do dalszych działań. Twoim marzeniem jest zrobienie większej masy mięśniowej? Nie powinieneś podnosić od razu 100 kilogramów „na klatę”. Pamiętaj, że dobrze określony cel pomoże ułożyć Ci najbardziej efektowny trening.

Od czego zacząć?

Spotkanie z pierwszym treningiem na siłowni nierzadko wywołuje falę obaw. Zazwyczaj bowiem przychodzimy bez większej wiedzy na temat tego, które maszyny wybrać i jak poprawnie na nich ćwiczyć. Tutaj istnieje kilka rozwiązań. Jeśli masz znajomego, który posiada już taką praktykę to warto, abyś wybrał się z nim na jeden lub kilka pierwszych treningów. Spokojnie wytłumaczy Ci on do czego służy dostępny sprzęt na siłowni, a ponadto – ćwiczenie z osobą, którą znasz znacznie zmniejszy Twój poziom stresu.

Jeśli nie znasz nikogo kto ćwiczy na siłowni już dłuższy czas i mógłby udzielić Ci rzetelnych wskazówek nic się nie dzieje. Możesz zdecydować się na płatny trening z jednym z trenerów personalnych, którzy są dostępni praktycznie na każdej siłowni. Nie stać Cię na takie wydatki lub zwyczajnie nie preferujesz takiego rozwiązana? Możesz po prostu zapytać ludzi, którzy akurat będą w klubie jak korzystać z dostępnych tam maszyn. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj także obejrzenie filmów instruktażowych dostępnych w sieci. Pamiętaj jednak, aby zapytać kogoś z większym doświadczeniem, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do tego, jak stosować określony sprzęt.

Jak wybrać pierwsze ćwiczenia?

Przed treningiem na siłowni powinieneś wybrać zestaw ćwiczeń, który będziesz wykonywał, a zrobisz to na podstawie:

  • efektu jaki chcesz osiągnąć,
  • możliwości, czyli tego na co pozwoli Ci Twój organizm i jego stan zdrowia.

Ćwiczenie na siłowni powinno angażować wszystkie partie mięśni. Jeśli jesteś początkujący powinieneś zacząć od przysiadów, wyciskania, brzuszków, unoszenia bioder – one pozwolą wypracować Ci odpowiednią technikę. Korzystaj jedynie z prostych maszyn takich jak orbitrek, a z czasem przejdź do ćwiczeń izolowanych. Później czas już tylko na ciężary! Pamiętaj – pierwszy trening na siłowni nie musi być wcale straszny. Grunt to dobre nastawienie i dobranie ćwiczeń adekwatnych do swoich możliwości.

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany