Zima dla wielu biegaczy kojarzy się z przerwą w treningach. Jednak jest to mylne stwierdzenie. Nawet podczas panujących mrozów za oknem nie musisz rezygnować z biegania.

Wśród ludzi panuje przeświadczenie, że bieganie w zimie może skończyć się chorobą. Jest to jednak mylne twierdzenie. Bieganie i ćwiczenia podczas takiej pory roku pozwolą Ci na utrzymanie kondycji fizycznej.

Taka półroczna przerwa może zniweczyć Twoje wcześniejsze dokonania. Musisz jednak pamiętać, że bieganie zimą wymaga od Ciebie większego przygotowania. Przy takim joggingu powinieneś zadbać o swój ubiór i buty. Jeżeli nie chcesz biegać w zimie, to możesz postawić na fitness z firmą Adidas i Puma.

W czym biegać zimą?

Najważniejsze podczas biegania w minusowych temperaturach jest dobór ubrania. To dzięki niemu Twoje bieganie w zimie będzie bardziej efektywne. Specjaliści zalecają ubieranie się na tak zwaną cebulkę. Powinieneś założyć na siebie kilka cieńszych warstw, niż jedną grubą. Jeżeli chcesz zakupić nowy strój, to możesz udać się do sklepu Adidas. Również materiały sygnowane marką Puma są atestowane i dobre dla Twojej ochrony. Jeżeli nie chcesz opuszczać domu, to możesz zamówić sobie buty korzystając ze strony 1BUT.PL. Powinieneś także zadbać o swoją głowę i ręce. To właśnie przez górną część ciała człowiek traci najwięcej ciepła.

Jak biegać zimą?

W zimie powinieneś chronić swoje drogi oddechowe. Do swojego tempa musisz dostosować wdechy przez nos. Nawet jeżeli potrafisz biegać w szybkim tempie, to przy minusowych stopniach musisz wykonywać ćwiczenia wolniej. Często możesz także przerywać jogging marszem. Jeżeli jesteś chory, to nie powinieneś wychodzić na powietrze i się forsować. Bieganie w zimie musi być przemyślane. Wyposaż się w buty, które nie będą się ślizgać po śniegu, czy lodzie. Kobiety muszą zakupić damskie obuwie. Pamiętaj, że muszą być one dopasowane do Twojej osoby.

Bieganie oraz fitness w zimie nie musi być niekorzystny dla Twojego organizmu, wręcz przeciwnie. Podczas takiej pory będziesz mógł przygotować się do letniego sezonu i nie stracisz swojej formy. Musisz jednak pamiętać o odpowiednim ubiorze dla kobiet – damskie, dla facetów – męskie.

4 komentarze

  1. Anonim

    Wycieczka na rowerach musi być rzecz jasna najpierw w sposób odpowiedni zaplanowana, tym bardziej, jeśli będzie to wyprawa całą rodziną. Należy zadbać o skontrolowanie rowerów oraz ich gotowości do przejechania danej trasy. W trasę warto zabrać coś do przekąszenia oraz rzecz jasna coś do picia. W wakacje przydadzą się również okulary oraz osłona na głowę w postaci kasku, ten ostatni jest ogromnie ważny zwłaszcza w przypadku dzieci. Polecamy również wpis o bieganiu w zimie pod tym linkiem

    Odpowiedz
  2. Jacek

    Według mnie wszystko zależy od tego jak wejdziemy w bieganie w zimie ze względu na to iż każdy może biegać kiedy jest ciepło ale nie polecam rozpoczynania biegania od biegania w zimie bo może się to skończyć jakąś poważniejszą chorobą.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Redakcja AktywniSportowo
      Redakcja AktywniSportowo

      Masz rację oczywiście. Wszystko zależy od tego na jakim poziomie zaawansowania jesteśmy i co chcemy uzyskać. Czasem bieganie w zimie musimy przenieść na siłownię tak aby jak wspomniałeś nie ryzykować naszym zdrowiem.

      Pozdrawiamy i bardzo dziękujemy Jacku za wpis.

      Odpowiedz
  3. Iga

    Bieganie cały rok to na prawdę wyzwanie. Systematyka i regularność sprawia, że można osiągnąć naprawdę fajne rezultaty. Bieganie w zimie wiadomo to zawsze ryzyko jakichś chorób i przeziębień ale jeśli właściwie się przygotujemy i odpowiednio wejdziemy w sezon zimowy to nie będzie większych problemów. Sama biegam już od 2 lat i ani razu nie chorowałam. A wręcz przeciwnie odkąd biegam w zimie przeziębienia obchodzą mnie szerokim łukiem.
    Pozdrawiam serdecznie
    Iga

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany