Wiele osób twierdzi, że biegać można o każdej porze roku. Czy jednak nie ucierpi na tym zbytnio nasze zdrowie? Jesienno-zimowa pogoda nie nastraja zbyt optymistycznie. Jeśli dodamy do tego niską temperaturę oraz deszcz, to trudno znaleźć motywację do biegania. Tym bardziej, że obawiamy się choroby, którą możemy na siebie ściągnąć. Pojawia się zatem pytanie w jaki sposób zapobiec przeziębieniom będącym efektem zimowej aktywności?

Ubranie na cebulkę

Dobrym pomysłem może się okazać ubranie na przysłowiową „cebulkę”. Podczas chłodów najlepiej jest ubierać się „warstwowo”. Warto także zaopatrzyć się w specjalną koszulkę termiczną. Obowiązkowe w tym przypadku wydają się rękawiczki oraz czapka. Najlepiej też zakładać nieco grubsze skarpety niż latem. Pamiętajmy, że przez stopy i dłonie ucieka 30% ciepła, a przez głowę nawet 40%. Dlatego należy te części ciała chronić w sposób szczególny.

Obniżenie tempa biegu

W tym przypadku zasada jest bardzo prosta. Im niższa temperatura tym wolniejszy bieg. Dlaczego? Chodzi przede wszystkim o uniknięcie nadmiernego pocenia. Doskonałym pomysłem będzie także zakupienie dobrej, ciepłej kurtki, która zapewni odpowiednią cyrkulację powietrza.

Bieganie zimą

Pamiętaj o odpowiednim ubiorze!

Rozgrzewka

W okresie jesienno-zimowym powinniśmy rozgrzewać się dłużej. Niskie temperatury sprawiają, że dużo trudniej jest rozgrzać mięśnie i przygotować je do wysiłku. A jak wiemy nierozgrzane mięśnie to duże ryzyko odniesienia kontuzji. Dlatego najlepiej jest zacząć od ćwiczeń rozciągających, a następnie stopniowo zwiększać ich intensywność.

Uzupełnianie płynów

Wbrew pozorom zimą, w trakcie wysiłku,  nasz organizm również potrzebuje dużej ilości wody. Zimne powietrze bardzo wysusza, a to z kolei wzmaga zapotrzebowanie na wodę. Pijmy zatem nie tylko, kiedy z nieba leje się skwar, ale także podczas mrozów.

Bieganie to wspaniała forma spędzania wolnego czasu, ale również idealny trening dla naszego organizmu. Aktywność na świeżym powietrzu nie tylko trenuje nasze mięśnie, ale także wpływa na kondycję oraz odporność organizmu. Tak więc biegając regularnie będziemy przeziębiać się rzadziej. Co nie oznacza, że nie powinniśmy na siebie uważać.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany