Kiedy warto jeść buraki? Odpowiedź jest prosta: jak najczęściej! To warzywo posiada w sobie więcej składników odżywczych, niż kilka innych roślin razem wziętych. Dowiedz się, dlaczego burak jest niezbędny w diecie każdego sportowca!

Buraki nie mają dobrej prasy. Jeśli chcemy kogoś obrazić, nazywamy go właśnie tym mianem. Jest to jednak niemiłe, ale również uwłacza samemu burakowi. To warzywo posiada w sobie moc istotnych dla utrzymania dobrej kondycji elementów, przez co powinny stać się obowiązkowym składnikiem posiłków każdego, komu zależy na zdrowym trybie życia.

Dlaczego buraki są zdrowe?

Czerwone warzywo posiada w sobie najwięcej cukru ze wszystkich roślin jadalnych. Sprawia to, że dodając je do diety, nasze posiłki będą bardzo sycące, a my nie będziemy czuli potrzeby podjadania. Do tego buraki dzięki obecnym w nich azotanom skutecznie obniżają ciśnienie krwi. Nadciśnienie to problem, który dopada wiele ćwiczących osób (zwłaszcza intensywnie) – sok z buraka potrafi pozytywnie na nie wpłynąć już w ciągu kilku godzin.

Co zawierają buraki?

Niespotykana w żadnym innym warzywie kompozycja fitoskładników i antocyjanów w połączeniu z betainą, obecną jedynie w burakach, daje im nie tylko właściwości przeciwkancerogenne. Oprócz profilaktyki antyrakowej czerwone warzywa pomagają ustrzec się przed cukrzycą. Do tego posiadają również wysokie właściwości antytoksyczne, co wydatnie wspiera wątrobę – docenią to szczególnie kulturyści, u których ten narząd jest poddany szczególnie ciężkim próbom.

Burak-afrodyzjak?

Buraki są również doskonałym… afrodyzjakiem! Niewiele osób wie o tym, że dzięki obniżaniu ciśnieniu krwi usprawnia się cały układ krwionośny – w tym również jego partie odpowiadające za „zasilanie” narządów płciowych. Dodatkowo dzięki zawartości boru, rzadko spotykanego w pożywieniu pierwiastka, stymulowana jest produkcja hormonów, co wydatnie wpłynąć może na nasze możliwości w łóżku.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany