Trwa sezon narciarski i snowboardowy, a fani sportów zimowych, jak i osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę na stoku, z pewnością planują aktywny weekend w górach. Umiejętność sprawnego i swobodnego poruszania się na nartach wiąże się z dobrą kondycją oraz prawidłowo przygotowanych mięśni ciała. Przed wyjazdem w góry warto więc zadbać o swoje ciało i systematycznie wykonywać ćwiczenia rozciągające, aby uniknąć kontuzji na stoku.

Jak ochronić staw kolanowy oraz staw skokowy?

W każdym sporcie, bardzo dużą rolę odgrywa rozgrzewka. Najważniejsze są mięśnie nóg oraz pośladków, na nich bowiem opiera się cały ciężar podczas zjazdu na stoku. Aby uniknąć kontuzji stawu kolanowego lub skokowego należy wzmocnić mięśnie wokół. Najpopularniejszym ćwiczeniem wpływającym na kondycje mięśni czworogłowych są oczywiście przysiady. Najlepszy efekt przyniosą jednak te wykonywane do momentu, gdy nogi w kolanach uzyskają kąt prosty. Dodatkowo, warto poprawić jednocześnie swój balans ciała i wykonywać skłony i przysiady na tzw. piłce bosu lub innym niestabilnym podłożu.

rozciąganie-przed-wyjazdem-na-narty

Wzmocnienie mięśni ud

Oprócz przysiadów, możemy wykonać proste i klasyczne ćwiczenie jakim jest krzesełko. Polega ono na tym, że opieramy się plecami do ściany, zachowując kąt prosty między zgiętymi nogami. Pozycja ma przypominać siedzenie na krześle, w której musimy się utrzymać przez 10-15 sekund, polegając wyłącznie na pracy swoich mięśni. Niezbędna będzie również gimnastyka, czyli wymachy nóg, skłony oraz stanie na palcach. Doskonały efekt przyniesie również skakanie na skakance przez kilka minut dziennie, wówczas mięśnie są wtedy w ciągłym ruchu, a zginanie nóg wzmacnia stawy kolanowe.

Kiedy rozpocząć przygotowania?

Jeżeli na co dzień nie jesteśmy zbyt aktywni sportowo, przygotowania do wyjazdu na narty warto rozpocząć przynajmniej 1-2 miesiące wcześniej. Dobrym rozwiązaniem będzie dowolna aktywność, która zmusza całe ciało do ruchu, czyli bieganie, jazda na łyżwach, pływanie. Organizm powinien być może dotleniony oraz nawodniony, by lepiej sobie radził ze zmęczeniem i wzmożoną pracą mięśni.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany