Osoby, które są na dobrej drodze do otyłości nawet nie zdaja sobie sprawy z ilości spożywanych niezdrowych rzeczy. Nawet jeśli starają się jeść regularnie i zdrowo to podświadomie miedzy posiłkami sięgają po wysokokaloryczne przekąski. Siedząc przed telewizorem sięga się po chipsy , a żeby ugasić pragnienie wywołane dużą ilości soli po napoje gazowane. Plan żywieniowy, który nie przestrzega tej zasady nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Bo posiłki, które mają mieć określona liczbę kalorii w ciągu dnia są obciążane dodatkowymi i złymi kaloriami. I tak najczęstszymi błędami żywieniowymi jest jedzenie mlecznej czekolady w postaci różnych deserów, batoników, cukierków, orzeszków, krakersów, ciasteczek. Pamiętajmy, że nie jesteśmy bez broni w walce z podjadaniem. Oto sposoby na zdrowe przekąski.

Lubisz chipsy i jest ci ciężko się z nimi rozstać. Zamień chipsy ziemniaczane na warzywne. W temperaturze 130 C zrobisz je sam z kalarepy, cukinii, jabłek , marchewki lub buraka.

Słyszeliście o orzeszkach z cieciorki. Przepis bardzo prosty w przygotowaniu. Trzeba namoczyć na ok. 10 godz. nasiona cieciorki. Po odstaniu dodać parę kropel oleju i obsypać je różnymi ziołami. Następnie włożyć do piekarnika w 170 C.

Jabłuszka pieczone z cynamonem polane kefirem lub jogurtem i posypane żurawiną. Jabłka zapiec w temperaturze 140 C wcześniej posypując je cynamonem. Jabłuszka szybciej dojdą kiedy owinie się je folia aluminiową.

Kisiel domowej roboty. Najłatwiej przyrządzić go z 1,5 szklanki soku owocowego lub wody, 1 dużego jabłka, 2 płaskich łyżek mączki ziemniaczanej, 3 łyżek zimnej wody. Wodę zagotować, dodać do niej starte jabłko. Mączkę ziemniaczaną rozprowadzić w 3 łyżkach zimnej wody i dodać do gotującej się wody z jabłkiem. Mieszać tak długo, aż kisiel zgęstnieje.

Słonecznik dostępny w każdym sklepie ale najlepiej nie solony. Z ziaren, to słonecznik jest najbogatszym źródłem witaminy B6. Źródłem cynku, magnezu i żelaza są pestki dyni. Doskonała przekąska dla osób, które mają kłopoty z koncentracją. Łatwo przyswajalne białko i wapń znajdziecie w migdałach. Odpowiadają za prawidłową pracę układu odpornościowego.

Wybór jest ogromny a to co będziemy jeść zależy od nas samych. Wszystkie propozycje są odpowiednimi zamiennikami niezdrowych przekąsek a ich przewaga polega na tym, że szybko je można wykonać samemu. Zakupy zrobisz w sklepie za rogiem bo produkty są ogólnodostępne.

Sprawdźcie też nasz artykuł na temat witaminy S.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany