Wiele mówi się o tym, aby latem zachować świetną sylwetkę. Natomiast, zimą pozwalamy sobie na pewne ustępstwa. Tymczasem, zimowa pora roku nie stanowi przeszkód w dbaniu o figurę. Smukłe, zdrowe ciało można wypracować korzystając ze wskazówek zamieszczonych poniżej.

Krok pierwszy: zadbaj o zdrową dietę

Wigilia, Święta, Sylwester, odwiedziny u bliskich… ciasta, obfite dania główne.
Zimowa, świąteczna aura nie sprzyja zachowaniu smukłej talii. Należy wobec tego podejść rozsądnie do tematu zimowej diety. Spróbować wszystkiego, ale nie pozwalać sobie na obżarstwo. W zimie więcej czasu spędzamy w domu i pokusa zajrzenia do lodówki jest większa. Dlatego, dobrym rozwiązaniem jest zapisywanie ilości spożywanych kalorii. Odczuwając większe zapotrzebowanie na energię możemy decydować się w stronę tłustych pokarmów, które niekoniecznie są zdrowe. Zbyt kaloryczne i zbyt sute jedzenie doprowadza do tycia. W związku z tym, do zimowego jadłospisu warto wprowadzić chude mięso, warzywa i owoce. Posiłki dobrze będzie uzupełniać warzywami i ryżem. Warto spożywać rozgrzewające zupy, musy i kremy.

Dopełnieniem zdrowej diety powinna być suplementacja witamin,
mikro – i makroelementów. Dla uzyskania efektu smukłej sylwetki poleca się zwłaszcza żelazo, wapń, witaminy z grupy B i witaminy z grupy E. Dobrze rozplanowana,
zimowa dieta wpłynie korzystnie nie tylko na figurę, ale również na zdrowie.
Ma to szczególne znaczenie ze względu na to, iż zimą borykamy się z obniżoną odpornością.

Krok drugi: zadbaj o ruch

Drugim ważnym elementem zachowania smukłej figury zimą jest aktywność ruchowa.
Poza standardowymi sportami zimowymi takimi jak klasyczna jazda na nartach, snowboard, czy skorzystania z opcji łyżwy dla początkujących można też wybierać te formy aktywności, jakie uprawia się wiosną lub latem. Naturalnie, w tym przypadku należy bardziej przygotować się do biegania rano, odpowiednio się ubierając i zakładając cieplejsze obuwie. Bieganie zimą może przybrać formę dynamicznego spaceru. Nie należy tylko się przegrzewać. Wiele osób ma obawy przed podjęciem aktywności zimą na świeżym powietrzu, tymczasem to doskonały sposób na zbudowanie odporności.
Najbardziej popularnym sportem zimowym jest natomiast jazda na nartach. Jej zalety są następujące:

  • wzmocnienie mięśni grzbietu i brzucha
  • poprawa kondycji ruchowej
  • poprawa nastroju wskutek wydzielania endorfin.

A co w przypadku, kiedy pogoda nie sprzyja treningom outdoorowym? Wtedy warto pomyśleć o tym, co można zrobić w domu. Dobrym pomysłem jest bieganie na bieżni przy użyciu gotowych programów nagranych na DVD. Każdy trening warto rozpocząć rozgrzewką. Najważniejsze to wyrzucić z głowy wymówki. Nawet w małych mieszkaniach można zrobić parę serii brzuszków, przysiadów, czy pompek. Wówczas nie będzie trzeba przejmować się figurą i zbędnymi kilogramami. Kiedy zimą będziemy aktywni fizycznie to latem nasza sylwetka będzie doskonała.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany