Słowo „dieta” chyba większości z nas kojarzy się z wielkimi wyrzeczeniami oraz powstrzymywaniem głodu. W przypadku diety DASH sytuacja wygląda inaczej. Jest ona programem żywieniowym, którego zadanie jest utrzymanie ciśnienia w normie.

Na czym polega dieta DASH?

Celem DASH jest wyeliminowanie z codziennej diety produktów, które wpływają na rozwój nadciśnienia w organizmie człowieka. Według założeń programu DASH nasza dieta powinna opierać się przede wszystkim o bogate w węglowodany, błonnik i witaminy produkty pochodzenia roślinnego takie jak: pieczywo, kasza, ryż.

Jakie produkty musimy odstawić?

Zgodnie z założeniami diety DASH powinniśmy zrezygnować z posiłków, które bogate są w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Wiele produktów musi zostać wyłączonych z jadłospisu.

Wobec tego w odstawkę muszą pójść:

  • Tłuste mięsa (boczek, golonka, karkówka),
  • Śmietana,
  • Smalec.

Co powinno znaleźć się w naszej diecie?

W naszej diecie powinny pojawić się wspomniane wcześniej produkty pochodzenia roślinnego. Tłuste mięsa jak najbardziej możemy zastąpić kurczakiem, indykiem bądź rybami, które są zalecane w diecie DASH. Wszelkie tłuszcze zwierzęce powinny zostać zastąpione roślinnymi np. oliwą z oliwek czy też orzechami.

Co ze słodyczami?

Dieta DASH to prawdopodobnie jedyny program żywieniowy, które nie każe odstawić słodyczy. Warto jednak mieć umiarkowanie, aby za ich pomocą nie popaść w nadwagę.

Szybkie efekty!

Dieta DASH według badań już po 2 tygodniach stosowania powinna widocznie wpłynąć na obniżenie ciśnienia. Szybkie efekty mogą dodać jeszcze motywacji do stosowania się do diety. Życzymy powodzenia!

Dieta DASH - ciśnienie w normie!
0.0Punktacja
Ocena czytelników: (1 Głosuj)

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany