Zrzucenie zbędnych kilogramów to marzenie wielu osób. Nie jest to jednak proste zadanie. Proces spalania tkanki tłuszczowej wymaga wysiłku, wyrzeczeń oraz czasu. Nie wszystkich stać na takie poświęcenie. Sprawdźmy zatem w jaki sposób możemy przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej.

Aktywność fizyczna

Pierwszym czynnikiem, który może nam pomóc w osiągnięciu idealnej sylwetki, będzie oczywiście aktywność fizyczna. Czy musimy od razu porywać się na wyczerpujące ćwiczenia na siłowni? Nie jest to konieczne. Okazuje się bowiem, że dużo bardziej wydajne, pod względem spalania tłuszczu, są ćwiczenia aerobowe. A więc takie, które wykonujemy w średnim tempie. Doskonałym przykładem będzie tu bieganie oraz jazda na rowerze. Nie można także nie zauważyć zbawiennego wpływu wizyt na basenie. Zarówno jeśli chodzi o utratę tkanki tłuszczowej jak i budowę mięśni. Oprócz tego, że powinniśmy wykonywać określone ćwiczenia (bieg, jazda na rowerze), to jeszcze warto zadbać o odpowiednią długość treningu. Krótka, 15-minutowa przejażdżka raczej nie pomoże nam szybko schudnąć. Ćwiczenia aerobowe muszą trwać przynajmniej 45 minut. Okazuje się bowiem, że nasz organizm, podczas wysiłku fizycznego, przez pierwsze 30 minut korzysta z energii zgromadzonej w formie glukozy. Dopiero po wyczerpaniu zapasów rozpoczyna się spalanie tkanki tłuszczowej.szybkie spalanie tłuszczu

Odpowiednia dieta

Biegasz, ćwiczysz, jesteś aktywny, ale nie możesz schudnąć? Może zatem warto przyjrzeć się swojej diecie. Tak naprawdę nawet regularne ćwiczenia nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie będą poparte zdrowym trybem odżywiania. Co to oznacza? Przede wszystkim musimy rozpocząć od ograniczenia spożywanych węglowodanów. Rzecz jasna są one niezbędne, ale zbyt duża ich ilość zostaje zamieniona w tłuszcz. Warto także postawić na produkty pełnoziarniste, które zawierają węglowodany złożone. Słodycze, fast foody oraz wieczorne przekąski to zwyczaje, które będziemy musieli wyeliminować lub przynajmniej mocno ograniczyć. Redukując ilość węglowodanów warto pomyśleć o zwiększeniu ilości dostarczanego białka. Dzięki temu nie tylko spalimy tłuszcz, ale także zbudujemy masę mięśniową.

Redukcja tłuszczu, nawet przy odpowiedniej diecie i treningu, jest procesem długotrwałym. Dlatego tak istotnym elementem tej układanki wydaje się być nasza determinacja oraz wytrwałość. Tylko te cechy mogą pomóc nam w osiągnięciu zamierzonych celów.

2 komentarze

  1. Jola

    Stosownie diety – sprawa polega jeszcze na częstym jedzeniu. Zawsze myślą, że czym mnie tym lepiej. A nie, trzeba jeść 4-6 razy dziennie.

    Odpowiedz
  2. Kinia

    Dieta i ćwiczenia, ale w stosownym tempie bez udawania zawodowca we wszystkim plus czas – tak to wygląda z moich doświadczeń. Wiadomo każdy by chciał w jeden dzień zrzucić z 10 kg, ale tak się nie da 😉

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany