Rozgrzewka jest fundamentem efektywnych ćwiczeń. Co istotne ma ona bezpośredni wpływ na zmniejszenie ryzyka odniesienia kontuzji w trakcie treningu. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku pływania. Zajęcia na basenie są również formą treningu, który angażuje prawie wszystkie nasze mięśnie. Aby nie odnieść przykrej kontuzji będziemy musieli odpowiednio się rozgrzać.

Imitacja pływania

Rozgrzewka przed basenem

Dzięki rozgrzewce unikniesz kontuzji

Bardzo ciekawym jest fakt, że rozgrzewka do pływania polega na… imitowaniu ruchów, które normalnie wykonujemy w wodzie. Z drugiej strony jest to w pełni uzasadnione i logiczne. Przed treningiem musimy bowiem rozgrzać mięśnie, które będziemy angażować w trakcie jego trwania.

Jakie ćwiczenia powinniśmy zatem wykonać, aby odpowiednio przygotować organizm do zajęć na pływalni? Przede wszystkim musimy się skupić na krążeniach ramion. Ćwiczenia te,  wykonywane w przód, w tył, jednostronnie oraz naprzemianstronnie, pozwolą na odpowiednie ukrwienie tej partii naszego ciała. Do tego zestawu możemy dodać jeszcze krążenia ramion w podskokach, a także krążenie rękoma w przeciwnych kierunkach.

Kolejną partią naszego ciała, którą należy odpowiednio rozgrzać będzie tułów. W tym przypadku zalecane są krążenia i skręty tułowia, jak również krążenia karku. Dobrym pomysłem jest także wykonanie skrętoskłonów. Na koniec sesji „rozgrzewkowej” warto jeszcze „rozruszać” stawy kolanowe.

Jakkolwiek rozgrzewka jest istotnym elementem zajęć na pływalni, to nie powinniśmy także zapominać o rozciągnięciu mięśni tuż po skończonym treningu. Umożliwi to rozluźnienie naszego ciała po wysiłku zaaplikowanym w trakcie trwania treningu.

Jedna odpowiedź

  1. Avatar
    Maks

    Powiem szczerze,że nigdy się nie rozgrzewałem przed basenem ale nie znaczy, że nie trzeba tego robić. Dobry artykuł!

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany