Nordic Walking należy w dzisiejszych czasach do najbardziej popularnych form rekreacji. Dzieje się tak nie bez przyczyny. Warto zdać sobie sprawę, że nie jest to tylko chodzenie z kijkami, ale raczej aktywność, która ma wpływ na cały nasz organizm. Pod warunkiem poprawnej techniki wykonywania Nordic Walking.

Pozytywny wpływ

Omawiana dyscyplina ma bardzo korzystny wpływ na nasze ręce, ramiona a także górną część tułowia. Chodząc z kijkami wzmacniamy mięśnie pleców. Nie da się ukryć, że podczas takiego spaceru możemy się także zrelaksować. Poprawna technika chodzenia sprawia, że przestajemy się garbić. Dodatkowo rozluźniamy mięśnie karku i ramion.

Technika = efektywność ćwiczeń

Nordic Walking

Rozluźnij się podczas chodzenia

Aby uprawianie Nordic Walking przyniosło oczekiwane efekty należy w pierwszej kolejności nauczyć się prawidłowej techniki chodzenia. Nie jest ona trudna, ale jednak wymaga regularnych ćwiczeń. W pozycji wyjściowej kijki powinny być położone ukośnie, za plecami i skierowane do tyłu. Aby prawidłowo wykonywać ćwiczenie należy rozluźnić mięśnie ramion, a także trzymać kijki blisko ciała.

Ważne jest, aby pamiętać o luźnym trzymaniu kijków. Nie należy ich chwytać. W tym celu najlepiej jest lekko otworzyć ręce, żeby kijki mogły kołysać się do przodu. Stawiając krok, przeciwległą ręką należy wykonać obrót do przodu, aż do wysokości talii, i dotknąć ziemi przeciwległym kijkiem. Przez cały czas wykonywania ruchu kijki powinny być zwrócone do tyłu. Następnie należy odepchnąć kijek jak najdalej w tył. W tym momencie ręka powinna być wyprostowana, aby mogła z nim stworzyć linię prostą.

Technika Nordic Walking opiera się przede wszystkim na rozluźnieniu rąk i trzymaniu kijków z tyłu. Równie ważna jest także technika układania stopy. Najpierw powinniśmy stawiać piętę a następnie śródstopie. Palce dotykają podłoża na końcu.

Nordic Walking to prosty, bezpieczny i szalenie relaksujący sport. Warto wprowadzić tą formę aktywności fizycznej do swojego, pełnego napięć i stresów, dnia.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany