Na czym polega skuteczna dieta? Przede wszystkim na dostarczaniu organizmowi wszystkich potrzebnych składników, ale w dawkach nieco mniejszych niż wynosi jego zapotrzebowanie. To właśnie jest istotą „chudnięcia”. Organizm, mając niedobór kalorii, a tym samym energii, zaczyna przetwarzać w nią tłuszcz. Aby jednak doszło do takiej sytuacji musimy najpierw odpowiednio skomponować naszą dietę.

zdrowa dieta

Co by tu zjeść?

Węglowodany złożone

Słodycze, napoje słodzone, ryż czy makaron to wszystko produkty posiadające węglowodany proste. Są one łatwo przyswajalne przez nasz organizm. W trakcie procesu odchudzania powinno nam raczej zależeć na dostarczaniu kalorii, ale w dłuższym zakresie czasu. Dlatego też musimy włączyć do naszego menu ryż brązowy, chleb i makaron pełnoziarnisty, a także kaszę gryczaną. Produkty te zawierają węglowodany złożone. Oznacza to, że nasz organizm rozkłada i przyswaja je przez długi czas. Kalorie będą zatem uwalniane stopniowo i organizm nie będzie zmuszony odkładać ich nadmiaru w postaci tkanki tłuszczowej.

Warzywa na ratunek

Dieta = głód. W wielu przypadkach jest to słuszne twierdzenie. Aby nieco go zagłuszyć, a jednocześnie dostarczyć naszemu organizmowi niezbędnych witamin, powinniśmy wprowadzić do naszego menu warzywa. Zawierają one niewielkie ilości węglowodanów a przy tym są sycące.

Mięso nie tuczy

U wielu osób pokutuje błędne przekonanie, że to mięso powoduje tycie. Oczywiście objadanie się codziennie smażonymi stekami z pewnością nie pomoże nam w osiągnięciu idealnej sylwetki. Niemniej jednak mięso w formie pieczonej lub gotowanej zawiera w więcej białka niż węglowodanów. A te, jak dobrze wiemy, nie powodują tycia. Z drugiej mięsnym potrawom najczęściej towarzyszą ziemniaki lub ryż, a to już są niebezpieczne dla naszego organizmu dawki kalorii. Tak więc powinniśmy jeść mięso, ale pieczone i z ograniczoną ilością dodatków.

zdrowa dieta

Jedz warzywa!

Powyższe przykłady to tak naprawdę jedynie wierzchołek góry lodowej. Prawidłowe opracowanie diety i wytypowanie składników, które powinny się w niej znaleźć, nie jest prostym zadaniem. Z drugiej strony samo przygotowanie planu żywieniowego nie będzie skuteczne, jeśli nie będziemy go bezwzględnie przestrzegać.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany