Ryby to jedna z najlepszych rzeczy, na jakie możesz pozwolić sobie podczas stosowania nawet w trakcie fazy redukowania tkanki tłuszczowej. Są też idealnym posiłkiem dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu: sprawdź, jak przygotować rybę w mniej niż 15 minut!

Jakie ryby będą najlepsze?

Pełne łatwo przyswajalnego białka, zdrowych tłuszczów oraz kwasów Ω-3 ryby powinny znaleźć się w diecie każdej osoby przywiązującej wagę do zdrowego stylu życia. Najbardziej polecane są tłuste ryby oceaniczne poławiane z naturalnych łowisk – w Polsce najczęściej spotkać można gatunki poławiane w Atlantyku. Zaliczamy do nich między innymi:

  • dzikiego łososia – jedz go w umiarkowanych ilościach ze względu na dużą tłustość;
  • makrelę atlantycką – podobnie jak wyżej;
  • szprotkę i tuńczyka – unikaj produktów puszkowanych;
  • mintaja;
  • śledzia – wykluczone są jednak gotowe rolmopsy, matjasy i inne przetworzone wyroby;
  • doradę.

Ryba w 15 minut!

Ryby charakteryzują się krótkim czasem wymaganym do przyrządzenia z niej pełnowartościowego posiłku. Jeśli nie dysponujesz czasem potrzebnym do przygotowania skomplikowanych potraw, powinieneś skierować swoją uwagę właśnie w stronę ryb. W skrajnie szybkim wariancie rybkę należy upiec w całości w piekarniku: zajmuje to mniej niż 15 minut. Unikaj przy tym stosowania folii aluminiowej, której działanie może uwalniać szkodliwe związki zawarte w tym produkcie. Lepiej będzie wybrać papier do pieczenia lub płaską brytfannę.

Mnóstwo smaków, te same korzyści

Pieczenie ryb w całości nie wymaga praktycznie żadnych umiejętności kulinarnych, a duże możliwości łączenia poszczególnych składników pozwalają na dostosowanie smaku do swoich indywidualnych potrzeb. W zależności od twojego smaku, do ryby możesz dodać zioła śródziemnomorskie lub azjatyckie. Ryba z piekarnika może smakować ostro, kwaśno (polecamy stosować połączenie limonki i chilli!), a nawet słodko – ostateczny efekt zależy tylko od ciebie!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany