Zakwasy to zespół opóźnionego bólu mięśniowego. Są one wynikiem mikrouszkodzeń powstałych podczas ćwiczeń. Włókna białkowe, z których zbudowane są mięśnie ulegają uszkodzeniu w przypadku zbyt dużego obciążenia. I właśnie ten stan wywołuje dobrze nam znane zakwasy. Ból może nam towarzyszyć przez 5 do 7 dni. A czy można go w jakiś sposób uśmierzyć? Poznajmy kilka najbardziej popularnych metod na zakwasy!

sok z wiśnie

Sok z wiśni i witamina C – najlepsze na kaca.

Sok z wiśni

Może brzmi to nieco dziwnie, ale według badań naukowców sok z wiśni, wypity przed intensywnym wysiłkiem, zmniejsza ból mięśniowy. Zakwasy z pewnością się pojawią, ale już po 24 godzinach dolegliwości znacznie się zmniejszą. Zbawienne działanie soku z wiśni jest efektem flawonoidów oraz antycyjanów znajdujących się w tych owocach. Działają one przeciwzapalnie i przeciwutleniająco.

Sauna

Doskonałym sposobem na pozbycie się zakwasów jest wizyta w saunie. Wysoka temperatura, jaka panuje w saunie, powoduje rozluźnienie mięśni i redukuje ból. Co więcej wycieczka do sauny znacznie poprawia krążenie, lepiej dotlenia organizm i tym samym wzmaga uczucie zrelaksowania.

A może kolejny trening?

Ból mięśni wywołany treningiem możemy zwalczyć… fundując sobie kolejny wysiłek. Wiele osób potwierdza, że w ich przypadku wizyta na basenie, dzień po treningu, potrafi czynić cuda. Jak to możliwe? Woda pomaga się zrelaksować i rozluźnia spięte mięśnie. Ponadto w trakcie pływania zachodzi adaptacja mięśni do wysiłku. Efektem jest ustanie dolegliwości bólowych.

Jak pokazują powyższe przykłady walka z zakwasami wcale nie jest taka trudna. Wiele osób przekonuje, że doskonałą metodą na ból po wysiłku jest wypicie piwa. Niestety żadne badania nie potwierdzają „zbawiennego” działania napoju chmielowego na zakwasy. Lepiej zatem skupić się na zaproponowanych przez nas metodach.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany