Trening czyni mistrza – każdy z nas doskonale zna to powiedzenie. Ale czy jest trening, który pozwoli nam osiągnąć to mistrzostwo szybciej? Jeżeli jesteśmy zdecydowani na naprawdę duży wysiłek, a jednocześnie pragniemy uzyskać pożądane efekty w krótszym czasie to… powinniśmy zdecydować się na trening interwałowy.

Trening na silowni

Efektywny trening.

Idea interwałów

W pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na pytanie co jest ideą treningu interwałowego? Otóż polega on na wykonywaniu ćwiczeń w zmiennym tempie. Najlepiej można to zobrazować na przykładzie biegu. Najpierw przez 300 metrów biegniemy normalnym, spokojnym tempem po czym nagle zmieniamy to na 50 metrów ostrego sprintu. Po przebiegnięciu tego odcinka zwalniamy do wcześniejszego tempa biegu. I tak na zmianę.  Trening interwałowy opiera się zatem na zmianie intensywności ćwiczenia w ramach pojedynczej jednostki treningowej. Pytanie tylko jaki to ma wpływ na nasz organizm?

Imponujące efekty?

Skoro wiemy już „jak”, to teraz czas odpowiedzieć sobie na pytanie „po co?”. Otóż trening interwałowy prowadzi do bardzo wysokiego wydatku energetycznego. Z jednej strony wystawiamy nasz organizm na wysiłek wynikający z jednostajnego biegu, a z drugiej „fundujemy” mu dodatkową porcję pracy w postaci… jeszcze bardziej intensywnego wysiłku.

Tego typu trening ma dwie, zasadnicze cechy. Po pierwsze powoduje szybką utratę kalorii a tym samym chudnięcie. Po drugie hartuje organizm i znacznie podnosi jego wytrzymałość.

Dla osób, które chcą szybko i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy trening interwałowy będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Niemniej jednak warto odpowiednio przygotować do niego organizm. Bez wcześniejszej „zaprawy” może być nam ciężko w realizacji tego typu planu treningowego.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany