Trening i prawidłowe odżywianie to dwa główne czynniki, które pomogą nam osiągnąć zamierzone cele. I jeden i drugi muszą być odpowiednio opracowane i skorelowane ze sobą. Przecież ważne jest nie tylko to co jemy, ale także o jakich porach.

banan treningJeśli chodzi o posiłki około treningowe to warto zacząć od tego, który fundujemy sobie przed ćwiczeniami. Na 2-2,5 godziny przed rozpoczęciem treningu powinniśmy dostarczyć do naszego organizmu odpowiednią porcję węglowodanów. Najlepiej w formie złożonej. Dzięki temu będą one wchłaniać się wolniej, i tym samym zapewnią stałą dostawę energii podczas trwania treningu.

Tuż po ćwiczeniach powinniśmy zjeść coś lekkiego i zawierającego węglowodany proste. Dobrym pomysłem może być banan. Dzięki temu uzupełnimy straty energetyczne powstałe podczas ćwiczeń.

W czasie 1-2 godzin po treningu powinniśmy dostarczyć do organizmu większa porcję białek, które posłużą jako materiał budulcowy dla naszych mięśni.

Warto pamiętać, że prawidłowe rozplanowanie posiłków w czasie jest bardzo istotną kwestią, która może wpływać na efektywność naszej pracy na siłowni.

2 komentarze

  1. Natalia

    Bardzo przydatny 🙂 Ja zawsze jak najszybciej po treningu staram się dostarczyć białko

    Odpowiedz
  2. Fitnesowiec

    Trzeba też pamiętać, że nawet jak trening jest w późnych godzinach to po nim należy zjeść posiłek, żeby dostarczyć organizmowi niezbędnych składników do regeneracji.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany