Wiosna to najlepsza pora roku na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu, ponieważ jest ciepło, lecz jeszcze nie upalnie. Jest to też świetny czas, by wzmocnić mięśnie i poprawić kondycję przed wakacjami. Możliwości do aktywnego spędzania czasu jest wiele, zobacz nasze propozycje i pomysły!

Systematyczne uprawianie wybranego sportu lub po prostu zmiana trybu siedzącego na aktywny, znacznie poprawia jakość życia i samopoczucie. Mamy więcej siły i energii, a organizm jest lepiej dotleniony. Podstawową czynnością, która zalecana jest osobom w każdym wieku są spacery po trenerach zielonych, ponieważ pozytywnie wpływają one na wydolność organizmu. Wiosenne słońce dostarcza wówczas również w naturalny sposób witaminę z grupy D, niezbędnej do życia. Jak jeszcze można wykorzystać ciepłe dni?

Własna siłownia na świeżym powietrzu

Wystarczy trochę kreatywności, a samemu możemy zorganizować sobie profesjonalne ćwiczenia w parku czy w lesie. Wystarczy wziąć ze sobą drobne akcesoria, które często wykorzystywane są na siłowni, jak guma, poduszka sensomotoryczna, przenośne uchwyty do pompek, matę do ćwiczeń, hula hop czy skakanka. Wybierz swoje ulubione przyrządy i wyjdź na zewnątrz, a szybko przekonasz się jak wiosenne promienie słoneczne dodają motywacji.

Jazda na rolkach

Nic nie jest tak przyjemne i zarazem wyczerpujące jak jazda na rolkach. Wbrew pozorom sport ten nie angażuje wyłącznie nóg, lecz całe ciało, każdy mięsień, który poruszamy w celu zachowania równowagi. Wystarczy znaleźć wcześniej trasę z dobrym chodnikiem, aby wygodnie było nam się poruszać i zabrać ze sobą zapas wody. Jazda na rolkach nie należy do najprostszych, lecz jest to świetna rozrywka dla każdego, a szczególnie sprawdzi się podczas rodzinnych weekendów.

Rower czy bieganie?

Jogging oraz wycieczki rowerowe są najpopularniejszą formą spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. I nie bez powodu, ponieważ obie aktywności nie wymagają specjalnego sprzętu, a jedynie chęci. Coraz więcej miast zainwestowało w rowery miejskie, które są łatwo dostępne, natomiast biegać możemy w dowolnej chwili. Oba sporty dają wiele korzyści dla zdrowia i bezpośrednio wpływają na kondycję i pracę mięśni. Dobrym pomysłem jest urozmaicenie aktywności i połączenie w ciągu tygodnia zarówno tras rowerowych, jak i joggingu. Oba sporty umożliwiają dodatkowo dokładne poznanie swojej okolicy i odnalezienie ciekawych zielonych zakątków.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany