Brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej, siedzący tryb oraz wady postawy sprawiają, że Polacy coraz częściej mają problemy z kręgosłupem. Kiedy już kłopoty się pojawia i stają się uciążliwe, bardzo ciężko je zniwelować. Warto o własny kręgosłup zadbać o wiele wcześniej, jeszcze wtedy, gdy jest wszystko w porządku.

Jak dbać o kręgosłup?

W każdej sytuacji należy dbać o to, aby zachowywać odpowiednią postawę. Musimy unikać wszelkich skrzywień- na przykład bardzo popularnego garbienia się podczas pracy przy biurku. Do tego warto dorzucić chociaż kilkanaście minut dziennie aktywności fizycznej. Bardzo pożądane byłoby wykonywanie odpowiednich ćwiczeń, których celem jest wzmocnienie naszego kręgosłupa.

Jakie ćwiczenia wzmocnią kręgosłup?

Ćwiczenie związane ze wzmocnieniem kręgosłupa powinny jednocześnie rozciągać i mobilizować poszczególne kręgi do pracy, ponieważ tylko gdy kręgosłup będzie mocny i elastyczny, będzie odporny na uszkodzenia i dokuczliwe bóle.

Postaramy się Państwu przedstawić kilka ćwiczeń, które systematycznie wykonywane wzmocnią nasz kręgosłup. Wystarczy kilka minut dziennie, aby zaoszczędzić sobie bólu na przyszłość.

Ćwiczenie 1

Pozycja wyjściowa to tak zwana ławeczka. Naszym zadaniem będzie uklęknąć i przenieść ciężar ciała na ręce. Następnie przemiennie wyciągamy do przodu jedną rękę. Ćwiczenie powtarzamy 10-krotnie. Należy zwrócić uwagę na to, aby uda i ręce były ustawiane prostopadle do podłogi.

Ćwiczenie 2

Przechodzimy do opisanej wcześniej „ławeczki”. Nie poruszając głową naprzemiennie zginamy jedną rękę ściągając jednocześnie łopatki.  Podobnie jak poprzednie ćwiczenie, wykonujemy je 10-krotnie.

Ćwiczenie 3

Ponownie przechodzi do pozycji „ławeczka”. Powoli przesuwamy wyprostowane ręce do przodu do momentu, gdy nasz mostek dotknie podłogi. W maksymalnym rozciągnięciu utrzymujemy się przez 5 sekund i powracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Opisane przez nas ćwiczenia nie powinny Państwu zająć więcej niż 5 minut dziennie. Warto pomyśleć o przyszłości i już dziś pracować nad wzmocnieniem kręgosłupa.

Ćwczenia wzmacniające kręgosłup
0.0Punktacja
Ocena czytelników: (2 Głosy)

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany