Nie od dziś wiadomo, że orzechy mają bardzo dobry wpływ na rozwój ludzkiego organizmu. Zalet związanych z jedzeniem orzechów jest bardzo wiele. My jednak postaramy się Państwu przedstawić te najbardziej kluczowe, dzięki którym orzechy powinny znaleźć się w naszej codziennej diecie.

Walcz z cholesterolem

Orzechy to jeden z najzdrowszych produktów spożywczych po jaki możemy sięgnąć każdego dnia. Jedzenie orzechów ma nieoceniony wpływ na zapobieganie schorzeniom takim jak choroby serca czy też nadciśnienie. Jego głównym celem jest zwalczanie złego cholesterolu, który osadza się na ściankach żył.

Źródło wielu witamin  

Orzechy, a przede wszystkim orzechy włoskie są doskonałym źródłem witamin, przeciwutleniaczy oraz błonnika. W orzechach znajdziemy między innymi witaminy: E, A, B, B1, PP, a także bardzo korzystnie wpływające na działanie organizmu: magnez, wapń, żelazo, fosfor, cynk, kwas foliowy oraz roślinne białko.

Jakie orzechy wybrać?

Pod względem zdrowotnym najlepiej prezentują się orzechy włoskie. Posiadają one bowiem dwa razy więcej przeciwutleniaczy niż inne orzechy. Małym dzieciom warto podawać orzechy laskowej, ponieważ wspierają one rozwój młodego organizmu. Pistacje są natomiast dobrym źródłem błonnika, magnezu i potasu. O migdałach muszą pamiętać osoby, którym doskwierają problemy ze stanem paznokci lub włosów. Dodatkowo migdały mogą mieć pozytywny wpływ na chrypkę i kaszel- nie zawsze trzeba leczyć się sztucznie, wystarczy kupić orzechy.

Warto planując posiłki znaleźć miejsce na orzechy, które mogą być urozmaiceniem potraw lub samodzielną przekąską.

Dlaczego orzechy trzeba moczyć?

Inhibitory, które dostaną się do naszego organizmu wraz z niemoczonymi orzechami blokują nasze enzymy trawienne. Dodatkowo pokarm zawierający inhibitory może powodować powiększenie trzustki.

Garść orzechów cenniejsza niż złoto - zalety jedzenia orzechów
0.0Punktacja
Ocena czytelników: (1 Głosuj)

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany