Chcesz skutecznie walczyć z nadwagą? Powinieneś zdecydować się na trening cardio. Na czym polega ten rodzaj treningu? Przekonasz się już za chwilę!

Trenuj wytrzymałość!

Trening cardio nazywany jest inaczej treningiem wytrzymałościowym lub tlenowym. Powoduje on szybkie spalanie tkanki tłuszczowej i jednoczesną poprawę wydajności pracy serca oraz płuc. Trening cardio odbywa się w umiarkowanej intensywności, ale za to przez dosyć długi czas. Dzięki tego typu ćwiczeniom będziesz mógł wspaniale kształtować wydolność i wytrzymałość organizmu. Jakie ćwiczenia możemy zaliczyć do treningu cardio? Przede wszystkim pływanie, bieganie, jazdę na rowerze czy też aerobik.

Efektywne spalanie tłuszczu

Z czego wynikają pozytywne efekty tego typu treningu? Przede wszystkim z faktu, że podczas ćwiczeń zmuszamy nasze serce do bardziej wytężonej pracy. Wynika to z większego zapotrzebowania na tlen podczas wysiłku. Wyższa intensywność treningu może spowodować włączenie procesów beztlenowych ponieważ organizm nie jest w stanie na bieżąco pokrywać zapotrzebowania na tlen. Jako, że w warunkach beztlenowych tkanka tłuszczowa nie spala się powinieneś stosować raczej średnią intensywność treningu. I taka, średnia, intensywność preferowana jest w treningu cardio! Ile powinien trwać pojedynczy trening? Wg badań spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po 30 minutach od rozpoczęcia treningu. Tak więc w minimalnym wymiarze powinien on trwać właśnie pół godziny.

Podsumowując – 3 treningi w tygodniu po 30 minut każdy daje nam w sumie 1,5 godziny/tydzień. Tylko tyle potrzeba do efektywnego spalania tłuszczu. Niewiele nieprawdaż?

Jedna odpowiedź

  1. Tomasz Ostap

    Jeszcze lepsze efekty przynosi trening interwałowy! Zmienne natężenie mocno podkręca metabolizm i zmusza organizm do szybkiego spalania tkanki tłuszczowej.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany