Trening jest dla naszego organizmu wielkim wysiłkiem. Dlatego też powinniśmy się do niego dobrze przygotować. A to oznacza wystrzeganie się kilku rzeczy.

trening

Czego nie wolno nam robić przed treningiem?

Po pierwsze nie powinniśmy jeść bezpośrednio przed ćwiczeniami. Posiłek, bogaty w węglowodany złożone, najlepiej spożyć na około 2 godziny przed treningiem.

Absolutnie zabronione jest spożywanie alkoholu. Ten obniży naszą efektywność, a do tego wpłynie negatywnie na układ krążenia, układ ruchu oraz układ nerwowy. W tej sytuacji znacznie wzrośnie ryzyko odniesienia kontuzji.

Przed treningiem należy się wystrzegać korzystania z sauny. Stanowi ona bardzo duże obciążenie dla serca oraz układu oddechowego. Sauna może także spowodować znaczne odwodnienie organizmu.

Wystrzegając się tych kilku czynności z pewnością zagwarantujemy sobie wyższą efektywność oraz większy komfort podczas treningu.

4 komentarze

  1. Fitnesowiec

    W moim odczuciu to ile należy zjeść przed treningiem zależy od rodzaju treningu jaki będziemy wykonywać i co mamy do zjedzenia. Po sytym obiedzie to faktycznie 2h, ale po jakimś lekkim posiłku to godzina jest ok. Ja czasami zjem jakąś kanapkę przed samym treningiem i też jest ok. Uważam, że to każdym musi dostosować do siebie.

    Odpowiedz
  2. Kasia W.

    Posiłek, bogaty w węglowodany złożone, najlepiej spożyć na około 2 godziny przed treningiem – czekać aż 2 godziny do treningu i to bez jedzenia? nie jest to zbyt długo…?

    Odpowiedz
    • Redakcja AktywniSportowo
      Redakcja AktywniSportowo

      Warto mieć na uwadze, że podczas wysiłku znacznie obciążamy organizm. Jeśli sprawimy, że oprócz treningu nasz organizm będzie musiał sobie radzić dodatkowo z trawieniem pokarmu, zamiast dostarczyć energii będziemy ją sobie odbierać.

      Odpowiedz
  3. Andrzej

    Alkohol ogólnie nie jest polecany sportowcom. A przed treningiem to już niemal „zbrodnia”.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany